غروب کیش

غروب کیش

غروب کیش

غروب کیش

تاریخچه کیش

يكشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ب.ظ

از آن چه در کتب تاریخی بازگو شده است بر می‌آید که از زمان هخامنشیان و سپس اشکانیان و ساسانیان، جزیره کیش تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام، این جزیره بدست خلفای اموی افتاده است. این وضع تا سال ۲۴۹ هجری قمری ادامه یافت. در این سال یکی از ایرانیان اهل ری بر خلیفه خروج نمود و تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین منجمله کیش را مسخر خود ساخت ، این جزیره طی کش وقوسهایی در گذشته  از سال ۹۱۲ تا  ۱۰۳۱ هم چون جزیره هرمز به دست پرتغالی‌ها افتاد و سرانجام در این سال، امامقلی‌خان، سپهسالار شاه عباس موفق به فتح خلیج فارس و بحرین و همه جزایر آن شد. و از آن پس کیش یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس شناخته می‌شود. تا سال های آغازین حکومت  پهلوی دوم  کیش مرکز صید ماهی و مرکز تجارت مروارید خلیج فارس بوده است. با ورود مروارید ژاپن به بازار، به تدریج از اهمیت مروارید کیش کاسته شده و کیش نیز اهمیت خود را از دست  داد. از وقایع گذشته قدیم این جزیره زیبا می گذزیم وبه شمه ای از ماجرای جدید این جزیره می پردازیم.

در سال ۱۳۴۹ هیاتی آمریکایی-ایرانی جزیره را مورد بازدید قرارداد و با توجه به ویژگی‌های طبیعی، سواحل زیبایمرجانی و آب‌های زلال اطراف آن، به عنوان مرکز توریستی بین‌المللی انتخاب شد. کاخ شاه، هتل کیش، فرودگاه وکازینو، اولین بناهای مدرن کیش محسوب می‌گردند. تا هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کیش مرکز تفریح شاه و دوستانش محسوب می‌شد. جزیره کیش در سال ۱۳۶۱ به عنوان نخستین منطقه آزاد اقتصادی کشور برگزیده  شد. امروزه اقتصاد کیش برپایه گردشگری و تجارت استوار است وباایجاد شهری با امکانات جدید  در چند سال اخیر  نمایی از یک شهر مدرن را به رویت بازدید کنندگانش می گذارد .

شهر کیش با توجه به اینکه منطقه ای تجاری است پاساژهاوبازارهای  مدرن با مراکز خرید متنوع که نمایی کاملاً از شهری پیشرفته  را دارد وبدلیل آنکه نیاز به ویزای ورود وخروج ندارد سالانه بیش از یک ملیون نفر گردشگروتجارداخلی وخارجی از این جزیره زیبا بازدید نموده واجناس مور نیاز خودرا نیز از مراکز خریدش تهیه می نمایند ضمن اینکه از زیباییهای طبیعی ومصنوعی کم نظیرش که بعضاً تصاویرش را نشانتان خواهیم داد بازدید بعمل می آورند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۴
مهسا نجاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی